mer om midsommar.

ja jag hann inte göra klart i går, han bara att lägga in bilderna. Helgen har i alla fall varit helt otroligt underbar. Från första till sista sekund. Här kommer en förkortat version. Det hela började i Torsdags, jag hade tagit ledigt från jobbet och åkte med Anita upp till Åmål. Väl i Åmål sattes vi i arbete. Borden skulle bäras, dukas, rummen skulle fixas å allt skulle i princip bli klart. Hundra tjigofem servetter ÄR inte kul att vika, jag lovar ;-)
När vi var färdiga på Vikenborg, 19,30, åkte jag med Maria hem, vi badade barn, lockade dem i håren, skrev skylten till bordsplaceringen, å så skulle vi (jag) göra lösnaglar på maria, men jag tror vi hoppas över den historien.. Gick inte riktigt som vi hade tänkt oss ;-)
Sen var det dags för lite sömn å upp tidigt. Vi var oss frissan redan vid 08,30, där blev vi uppvaktade till tusen, champagne å jordgubbar, det var såå lyxigt. Maria skulle även sminka sig på ett annat ställe, sprang dit å så klart började det regna då, men som tur va var sträckan inte så lång. Fotografering var nästa punkt i programmet. har aldrig varit med på såå många kort. Nerverna började komma mer å mer så långt dagen gick, å när vi pricis skulle gå in i kyrkan blev även de andra lite nervösa. Men vigselakten gick jätte bra, det var bara barnen som inte kunde stå still, Simone hängde sig över altar ringen vilket lättade upp stämmningen lite ;-)  Festen blev precis som Maia & Jimmy ville ha den, fart å fläckt fram tills kl 04. Då hanns det med buffe, kaffe tårta, några tal, jag, andreas mm sjöng en sång som Olle skrivit. Och det var fullt på dansgolvet nästan hela tiden som de spelade.

På midsommar dagen åkte jag, Andreas, Marika å David till grebbestad. Cabbade hela vägen å hade såå skoj. Fulla blev vi oxå, men det är ju så det ska vara. Måste erkänna att jag var måttligt sliten i söndags. Men som jag sa tidigare helgen kunde inte ha blivit bättre.

Annars är det jobb som hgäller, eftermiddag denna vecka. Men det går rätt bra, Evelina är ju där nu, mycket bra! I dag tänkte jag ta en tur till bengtsfors innan jobbet, mamma skulle köpa present till Hanna. Till helgen blir det nog lugnt, ska till stan en sväng på fredag å handla mat, tänkte även försöka hinna med å sola lite. Å åka motorcykel.

Ha en underbar dag// Henny


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0