I dag saknar jag dig!

Hela dan har jag tänkt på mormor! Hur mycket jag verkligen saknar henne. Tänker på alla samtal, middagar, högtider och annan tid vi spenderat tillsammans. Svårt att förstå att jag aldrig i detta liv kommer se henne igen. Visserligen tror jag att hon finns med mig i allt jag gör. Har dåligt samvete för att jag besöker henne för sällan.. även om graven inte är långt borta blir det inte av så ofta. Så nu har jag gjort en sak jag tänk på länge. Mittemot vårt köksfönster har vi en bänk (på andra sidan vägen) Jag gjorde i ordning en kruka med en vit ljung i och bredvid ställde jag en lyckta. Så nu kan jag tända ett ljus för mormor. Blev riktigt fint, det bästa är att när jag tittar ut från köket ser jag ljuset!

Mår lite bättre nu oxå. var hos mamma och pappa och åt pappas lagade mat. Gjorde gott! han är verkligen duktig på att laga mat, måste jag säga.

A kommer hem redan nu i kväll! Känns skönt. Så i morrn blir det en sväng på marknan för oss.. sen troligtvis bio. Mysigt!

Ha en bra fredag.. lovar att ladda upp lite kort under helgen!

Kram

Kommentarer
Postat av: Maria

Jag kan förstå att vissa dagar utan en nära anhörig kan vara oerhört jobbiga=(

Längtan kan nästan äta upp en innifrån=(

Jag tycker att du löste din längtan och saknad på ett jättebra sätt. På så vis kan du närsomhelst tända ljuset och vara nära i tanken!

Ta hand om dig och vårda dina tankar ömt=)

Kram Maria

2008-10-10 @ 20:20:43
URL: http://mariaherdebrant.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0