sjukstuga

Fyy vad snö vi har kvär här i Torp. Massvis! Kommer väl ligga långt fram i April, solen har ju lite svårigheter att komma år baksidan såhär års. Har som syns ovan i alla fall skottat fram en liten del av vår altan, hoppas på sol resten av helgen så ska nog det mesta vara av altanen sen. Gott att ha den bar å torr under våren då den används flitigt som ett extra lekutrymme.
 
Vi hade ju "turen" att få magsjuka i huset natten till torsdag. Stackars stackars lille Ville. Vi andra har än så länge klarat oss, men hurrar inte än då det faktiskt inte gått 48 timmar sen han spydde sista gången. Men man kan ju hoppas.
 
Så det blev varken tandläkarbesök, samverkansmöte eller fredags jobb med S. Planerna ändras fort ibland.
 
I dag har jag passat på att vårstäda i köket. Hittade några gradiner som vi piffade upp med Annies påskkycklingar. Rotade fram några dukar som jag glömt jag hade. Det tillsammans med mina nya påsksaker och en bukett tulpaner gjorde köket mycket ljusare och trevligare. Får väl se om jag hinner med nåt mer rum i morrn.
 
Har påbörjat projekt Annies rum oxå. A är i skrivandes stund ute i garaget och målar om mina fynd, en ny säng och en liten klädbetjänt. Vitt ska det bli. Hittade några tycker på EM i dag som ska bli draperi. Spegel, ny lampa och lite annat smått och gott fattas. Blir nog bra när det är klart :)
 
Nu ... ett glas rött och landa i soffan!

Kommentarer
Postat av: Evelina

Vin!? Jag dricker whiskey ikväll igen...

2013-03-01 @ 22:45:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0