måndag

Så var denna dag snart gjort oxå, känns som om dagarna bara flyter ihop just nu. Känner mig helt dagvild.
Blev ingen tur till Emaus i dag, kände att det blev för mycket både för mig å lillan.
Så vi tog en lekstund i terassparken och sen en mjukglass, perfekt förmiddag méd familjen :)

A är å tränar och jag funderar på namn, sjukt svårt de där. Visserligen måste man ju träffa pyret innan man bestämmer sig, jag menar Annie skulle ju hetat Tuva. Men det är ju bra å ha några på lut. Tjejnamn har vi en hel hög men det är värre med pojknamn.

I morrn ska jag äntligen få gosa med lilla Freja igen, myyys!

Ha en fin fin kväll!

Här är förresten receptet på Lailas Cupcakes :)

3 ekologiska ägg
2 1/2 dl strösocker
1 tsk vaniljsocker
100 g smör
1 dl mjölk
3 1/2 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
1 nypa salt
Skal och saft av 1 citron

  1. Sätt ugnen på 175 grader.
  2. Vispa ägg, strösocker och vaniljsocker vitt och riktigt pösigt.
  3. Smält smöret, häll i mjölken och blanda det med äggsmeten.
  4. Blanda vetemjöl, bakpulver och salt och vänd försiktigt ner det i smeten.
  5. Blanda i rivet skal och saft av en citron.
  6. Placera ut pappersformar i en muffinsplåt och fyll formarna till 2/3 med smet.
  7. Grädda i mitten av ugnen i ca 15 minuter.

Cream Cheese Frosting
60 g mjukt smör 
5 dl florsocker
1 tsk vaniljsocker
1 msk färskpressad citronsaft
100 g philadelphia ost

  1. Rör smör, florsocker, vaniljsocker, citronsaft och philadelphia ost krämigt.
  2. Dela upp frostingen och färga den i olika färger eller behåll den vit.
  3. Bred frostingen på cupcakesen och garnera med strössel eller blommor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0