Usch!

Ja just nu har jag ingen vidare bra känsla i magen. Det dåliga samvetet, samvetet som säger att jag för en stund sedan inte alls var någon bra mamma. Men visst måste man få bli arg ibland.
Just nu känns det som om det bara är jag som har en fruktansvärt bestämd liten dam som har åsikter kring absolut allt. Detta utan att kunna säga så många ord. Allt är jag, jag och jag.

I dag var hon super trött och mega hungrig, vilket resulterade i att inget var bra, vilket iof är ganska självklart. Men när hon på rent jävelskap hällde ut vattnet över hela bordet blev jag arg. Suck!
Dock tror jag att hon förstod att man inte kan göra så för sen, efter det att jag förklarat att det är fel, satt hon ordentligt och åt upp maten. Å nu sover hon så gott.
Men visst känner man sig som skit när sånt händer, för i ärlighetens namn.
Ni måste väl oxå ha ett humör, eller är det bara jag och mitt barn som bråkar...???

Men nu laddar vi om och hoppas att resten av dagen blir bättre.  
Middag och fredagsmys i Säbyn väntar oss. Andreas ska hjälpa till att bära upp lite saker och fixa iordning tv´n till mamma och pappa. Kul att kunna hjälpa till lite :)
Just de hade ju trevligt fikabesök av Evelina i förmiddags, så hela dagen har ju inte vart skrot.

Kram på er!


Kommentarer
Postat av: Johanna

Självklart måste man få lov att få säga till sitt barn när det gör fel och att man blir arg är väl inte konstigt. Känns som de testar mer eller mindre i perioder. Jag tycker nog att det är bättre att säga till på skarpen en gång än att tjata o tjata utan något större inflytande på dem. Sen är det väl klart att barn testar ;-)



Om de inte får förklarat vad som är rätt och fel hur ska de då bli när de blir större och kanske till och med vuxna?



Söt tjej ni har och grattis till bäbisen i magen!



2011-03-04 @ 18:31:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0