~22/9-2008~

Då var det ny vecka.. Jobbat tidigt i dag.. plus att det är min korta dag i veckan. Skönt! Dock är det avdelningsmöte i eftermiddag. Men tänkte hinna med lite emellan. Som att damsuga bilen, äta middag hos far och mor samt om jag hinner, grunda fönstret i tvättstugan. Får väl se vad tiden räcker till.

Uppdateringen under helgen har ju inte varit så bra. Kort.. Fredags kvällen var det filmkväll.. Evelina och Jonas var här ;) I lördags hade vi en fixar dag i trädgården. Trimmade, klippte ner växter och gjorde det fint. Planerade även lite för kommande projekt. Ska ju fixa iordning trädgården till våren. Plantera lite träd och även försöka få in lite mer belysning. Måste man ju ha när man bor på landet.. Blir ju så mörkt! På lördags kvällen var vi på Eds R. åt lite mat och tog nåt glas vin. Gick vidare till Ulrika och Svante.. Trevligt!

I går hade Andreas planerat att vi skulle en sväng till skogen, släppa Zeke och plocka lite svamp. Å det gjorde vi. Hade med oss fikakorg, mysigt! Fanns hur mycket svamp som hellst. Hade kunnat plocka fem gånger det jag gjorde men orkar ju inte ta vara på allt. När Zeke varit lös i några timmar skulle vi ropa in honom. Trodde vi! Han kom inte tillbaka. Vi åkte runt å letade i två timmar.. Ingen hund! Skulle på middag till Loviseholm så vi åkte hem och bytte kläder, tänkte att han nog hunnit ut skogen när vi kommer tillbaka. Men tji fick vi. Så vi hämtade Kalle som känner till skogaran mer än oss. Då hade ju jag bytt kläder. Och jag rekomenderar verkligen inte att gå i skogen med snäv jeans kjol och strumpbyxor.. Trodde ju inte vi skulle gå så långt. 1,5h blev det.. Men som tur var så hittade vi honom i alla fall. Han tänka många tankar under den tiden.. Usch! Sen blev det till slut middag, 2h för sent..

Ne.. städa bilen var det juh..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0