Besök hos BM..

Efter min  och Linas fika var det dags för barnmorske besök, Lina följde med ;) När jag varot där tidigare har det aldrig varit ngt problem men i dag fick jag lite ordinationer.. Eftersom jag det sista samlat på mig vätska ska jag varje dag i två timmar vila.. I ett mörkt, tyst och svalt rum. Utan tv, dator, telofon eller böcker. Jag ska i bara ligga.. Både jag och Lina höll på att börja skratta.. inte riktigt vad jag brukar göra. Men nu är det ju en annan situation. Risken är enligt BM att jag blir inlagd annars, och det vill man ju inte. Flimmret för ögonen har ju blivit värre men än så länge är mitt blodtryck lågt och ingen äggvita. Så det är ju bra i alla fall. Ska dit varje vecka nu så att vi kan hålla koll på alla värden.

Så nu har jag nyss vaknat efter mitt vilande, trodde aldrig jag skulle somna men det gjorde jag. Känns ju lite konstigt att stänga in sig i sovrummet mitt på dan men jag gör ju allt för att mitt lila pyre ska må bra. Mamma har ju haft havandeskapsförgiftning med ngn av oss syskon och alltid varit tvungen att vila under slutet av sina graviditeter så det är bara att gilla läget..

Nu ska jag ta tag i middagen.. Pytt i panna.. enkelt å gott!

Later..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0