Sova på mage??

Ja jag vet inte hur jag ska göra.. Lillan har några gånger fått sova på mage de gånger som hon sover på dagarna. Jag är självklart noga med att titta till henne, hon har lite kläder på sig och ligger i ett svalt rum. Men ändå är detta inte helt bra om jag förstått det rätt. Risken för plötslig spädbarnsdöd ökar om barnen sover på mage. Men saken är att hon sover såå mycket bättre när hon får ligga på mage. Om det är någon som har ngn idee om detta så skriv gärna. Hur gjorde ni med era barn?

Tänkte passa på att klicka hem några nya gardiner när Annie slumrar.. Får väl se om jag hittar några..

Later..

Kommentarer
Postat av: Callo

förstår dej precis. Dennis sov som en gud när han sov på mage. men man blir ju nojjig! så jag köpte ju ett larm, lite väl extremt kanske men ändå ett alternativ :) kram på er

2009-09-01 @ 19:08:51
Postat av: Evelina

Tycker nog att du kan låta henne sova på mage, men under uppsikt och som sagt svalt i rummet. Svårt det där...kram

2009-09-02 @ 12:45:29
URL: http://ninna.devote.se
Postat av: Henny

Vad då för larm? Andningslarm? Var köpte du det och hur mycket kostar det? Många frågor ;) Kram!

2009-09-02 @ 12:56:45
URL: http://hennys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0