~30/7-2007~

I dag skiner solen, underbart! Första gången på läänge som jag kunde koppla av i solstolen efter jag kommit från jobbet. Bara 14 arbetsdagar kvar nu. Sen ska jag ha en efterlängtad men kort ledighet, men samtidigt måste jag skriva en rest uppsats. Inte så kul men orkade ju inte med den i våras, med tanke på allt som hände..

Allt är bra här annars. Hade en underbar dag med älsklingen i lördags. Vi gick upp tidigt och åkte till Karlstad. Fick lov att föjla med till Biltema, suck! Men sen blev det Bergvik. Fick tag på en klänning, några bastoppar och underkläder! Nöjd! Sen tog vi en fika innan vi åkte vidare till stan. Kikade lite där men bestämde oss för att ta en promenad i Mariebergsskogen. Myspys! På vägen hem passade vi på att stanna till hos familjen Gustavsson. Hade med mig lite kläder till småflickorna, gissa om de blev glada. Fick ju även passa på att gosa lite med minstingen. Hon växer så fort, hade förändrat sig mycket på bara en vecka. Vill ha dom närmare!

I går var det jobb som vanligt på söndagar. En hektisk dag full av stress. När jag kom hem var det bara till att fixa till sig för att sedan packa bilen och ha en viktväktar kurs. Går riktigt bra, känns som om jag valt rätt att starta upp. Får väl se om jag startar någon mer klass..

Har varit ute hos morfar nu och plockat bär.Jag, mamma och Hanna plockade både svarta vinbär och hallon. Gott att ha i frysen, om man någon gång skulle få tid och lust till att baka något gott. Morfar hade verkligen gått in för detta med fikabröd i dag. Både winerbröd och en marängbakelse, alldeless för många points men jag gjorde morfar glad ;-) Får väl ta mig en cykel tur sen när Andreas kommer hem.

Denna vecka är det jobb som gäller, som vanligt! Men jag är ledig onsdag och lördag. Skönt! Sen ska jag även ut på promenad med flickorna och kika in till Lina å äta fruktsallad. Kolla in hennes renovering. Hon ska ju på här i Ed nu i ett helt år. ;-)

Ne nu ska jag ta tag i lite pappersarbete å sen får det bli cykeltur!

Ha det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0