Första dan..

Yes, i dag gjordes första dan på mitt nya jobb som lantbrevbärare ;) Åkt med Carina i dag och ska åka med i sju dagar till innan det blir dags för mig att köra själv. Nössemark är där jag kommer hålla till.. Massor av små vägar som man aldrig sett förut. Sett många fina platser, så blir det fint väder blir det nog något stopp för bad. Även varit med och sorterat post, jobbade över 30 min.. Måste ju lära mig. Tror det blir kanon, verkar vara trevliga arbetskamrater å allt!

Helgen gick över såå fort. I fredags kom Adam och hämtade mig. Åkte Mc till Strömstad, tog en sväng till Nordby och jag fyndade en klänning, några linnen, lite smikn, flip flop och en handväska.. Helt ok! Andreas som hade Jimmys Mc mötte upp efter jobbet. Hem till Adam och Hanna å svidade om sen blev det mat på Pråmen, grillad fjorlax med bakad potatis, mumma! Till efterrätt mjuk glass. Orkade knappt gå sen.. Eftersom jag inte körde tog kag mitt ett glas vin och Adam några öl! Riktig sommarkänsla.

I lördags var det dop för lille Alfred. Kyrkan först och sen tårta och kaffe i sockenstugan. Mys! På kvällen tog vi en sväng med båten Lina och Mattias var oxå med! Åt bagguetter, badade och hade vattenkrig, ibland roar man sig lätt! Innan hemfärd blev det stopp i Loviseholm där det bjöds på vin och öl. Jag var ju dock duktig och körde!

I går tog jag och Andreas en sväng till Ikea. Handlade Tv-bänk och andra saker till vardagsrummet.. Men när jag skulle sätta i hop bänken i dag var det ngt fel på den ena delen.. Tröttsamt! Men de skulle skicka en reservdel.. Hoppas bara att det inte tar för lång tid! På hemvägen blev det ett stopp på Torp, där det inhandlades en ny TV :)

Många roliga helgen framöver oxå.. På fredag är Anton som går ut nian, på kvällen åker jag & mamma till Värnamo där min kusin går ur. Sover över en natt. På lördag ska vi till Kåtebol... Buss å allt var redan fixat, så då är det dans att ta på dansskorna. Sen är det ju midsommarhelgen, går så fort! Den ska tillbringas i fröken Eklunds stuga, tar båten upp och stannar hela helgen..

Ne nu ska jag laga lite middag, inte hunnit med det än. Kycklinggryta med ris.. Bilder från helgen kommer...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0