Äppelkladdkaka

 
Igår  testade jag ett nytt recept från tidningen hembakat.
Helt ok smak, men nästa gång ska jag ha någon mer smak i, till exempel kanel, choklad etc.
Har ju som ni kanske vet svårt att inte förändra recepten lite.
Till kakan passar det super bra med vaniljglass, grädde eller vaniljsås!
 
Å just det, låt kakan vila i kylen över natten.
Då blir den ännu godare!
 
200g smör
3 ägg
4 ½ dl strösocker
3 3/4 dl mjöl
1½ tsk vaniljsocker
2-3 äpplen
 
Sätt ugnen på 175 grader
Vispa ägg och socker, tillsätt det smälta varma smöret.
Tillsätt mjöl, vaniljsocker och rör ihop till en jämn smet. Skala och riv äpplena och blanda ner.
Häll i en smord form, ca 24 cm i diameter.
Grädda mitt i ugnen ca 25 min. Kakan ska vara lite kladdig (men inte lös) i mitten när den är klar.
Låt kallna innan servering! 
 
Lycka till!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Emilie

Hej!

Vi har uppmärksammat din blogg tack vare kvaliteten på dina goda recept. Vi skulle bli jätteglada om du ville gå med i hittarecept.se så att vi kan länka till din blogg.

Hittarecept.se är en sökmotor som samlar recept från de bästa svenska bloggarna och sajterna. Flera hundra bloggar har redan gått med och dragit nytta av den trafik vi skickar till deras sajter.

För att gå med behöver du bara följa länken här: http://www.hittarecept.se/ga-med-i-matbloggstoppen

Med vänlig hälsning,

Emilie
Hittarecept.se

Svar: Va kul :) Tack!
Henny

2013-09-06 @ 11:55:54
URL: http://www.hittarecept.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0